Google Search Console - pozycjonowanie SEO dla początkujących

Search Engine Optimization (SEO) to proces optymalizacji witryny internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach. Mówiąc prościej, SEO pomaga witrynie uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wobec gwałtownego wzrostu ilości treści w Internecie oraz gwałtownego wzrostu liczby użytkowników, strony dobrze zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek są coraz częściej postrzegane jako godne zaufania i wiarygodne. Nie dziwi więc fakt, że firmy posiadające zoptymalizowane witryny odnotowują wyższe pozycjonowanie i większy ruch na stronie, większą liczbę odwiedzin, leadów i konwersji niż te, które nie posiadają strategii SEO. Niezależnie od tego, czy właśnie uruchamiasz nową witrynę, czy chcesz ulepszyć obecną, ten przewodnik po SEO dla początkujących pomoże Ci zacząć od właściwej strony.

Zaplanuj działania przed ich rozpoczęciem

Po pierwsze i najważniejsze, powinieneś zastanowić się, jaką firmą chcesz być, jakie treści chcesz tworzyć i do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć - SEO jest bezużyteczne bez wszystkich tych trzech elementów. Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o optymalizacji, musisz wiedzieć, kim jesteś i z czego chcesz być znany. Pomoże to określić, jakie treści i w jakim formacie będą zamieszczane na stronie. Pamiętaj o opracowaniu kalendarza treści, aby zachować spójność. Mając solidne podstawy przed rozpoczęciem prac nad strategią SEO, można uniknąć marnowania czasu, energii i zasobów na to, co nie działa. Będzie można łatwiej zmieniać kierunek działań i wprowadzać poprawki w zależności od osiąganych wyników.

Google Search Console

Jest to bezpłatne narzędzie, które zapewnia wgląd w sposób indeksowania i indeksowania Twojej witryny przez Google. Umożliwia także przesyłanie adresów URL do indeksu, sprawdzanie stanu indeksowania i monitorowanie wydajności indeksowania.

Dostęp do Google Search Console można uzyskać za pośrednictwem przeglądarki internetowej pod adresem https://www.google.com/webmasters/.

Analiza kohortowa i testy A/B

Analiza kohortowa jest metodą używaną przez marketerów do analizowania zachowań użytkowników. Zasadniczo, analiza kohortowa służy do śledzenia odwiedzających i monitorowania ich postępów w poruszaniu się po witrynie. Najczęściej stosuje się ją w celu określenia, które strategie marketingowe są pomocne, a które nie. Testowanie A/B to metoda eksperymentowania, w której porównuje się dwie różne wersje tej samej rzeczy, aby sprawdzić, która z nich działa lepiej. Najlepszym przykładem testowania A/B jest wyszukiwanie w Google i wyświetlenie dwóch różnych reklam w wynikach.